Деца луднаха да гонят иманяри

Приятел
Автор: Христо Генадиев

Деца луднаха да гонят иманяри

По забавен начин децата научават всичко за археологията у нас

Настолната игра е създадена от учените от Хераклея Синтика

Опознават древна България и науката

Деца стават археолози и гонят хитри и алчни иманяри, придвижващи се по тъмни доби в гори и безкрайни полета. Тръгват заедно с приятели, за да открият най-големите арехеологически артефакти, заровени в недрата на България. По пътя им се случва да паднат в иманярски ями, да се разправят с полицаи, да оставят или да прибират находки от лабораториите, да се застояват с дни в затвора или да се отбиват в музеи, за да редят изложба или да ограбят.

Това са част от емоциите, които десетки малчугани преживяват, потапяйки се в света на "Археолози срещу иманяри". Най-новата настолна игра е дело на неправителствената организация Archaelogia Bulgarica. Тя е разработена от професионалните археолози, работещи по разкопките на древния град Хераклея Синтика. Героите и ситуациите са близки до реалността и затова не е сигурно и дали добрите ще победят лошите.

Децата преминват през античните обекти Ескус, Нове, Дуросторум, Одесос, Месамбрия, Деултум, Аполония Понтика, Лютица, Филипополис, Пистирос, Никополис ад Нестум, Хераклея Синтика и събират в своя личен сандък съкровищата, които откриват.

Игралното поле представлява карта на България, на която са отбелязани реални археологически обекти. Отборите са по трима археолози и иманяри. Целта на археолозите е да открият и проучат артефактите, преди те да бъдат откраднати от иманярите, които по този начин унищожават информацията за нашето минало. Целта на иманярите пък е да изпреварят археолозите, за да им отмъкнат под носа находките и да ги продадат на черния пазар, както става в реалността. Сред артефактите е включена и безценната мраморна глава от Хераклея Синтика, намерена само преди няколко месеца от учените.

Идеята на учените е през забавлението малки и големи да разберат какви богатства крият недрата на страната ни, каква е ползата от археологията и откритията й, а също да подпомогнат развитието на туризма и да покажат вредата, която нанасят иманярите върху културно-историческите ни ценности. Макар и все още в бутиково количество, играта добива голяма популярност сред ученолюбивите деца.

Мнения

Споделете

CAPTCHA изображение
    ВИС-2 прилапват имането на ИРА

За задаващ се конфликт между терористи от зловещата Ирландска републиканска армия и родни мутри, гравитирали в миналото около ВИС-2, алармираха пред "България Днес" източници от подземния свят. Повод за напрежението е съдбата на атрактивни парцели и апартаменти в известни морски курорти, оценявани на милиони евро,

Извергът Мартин насилил Кристин с кол

Дървен предмет, чиято форма прилича на кол или крак от стол, е използвал рецидивистът Мартин Трифонов при изнасилването на 7-годишната Кристин. Впоследствие извергът използва кола и за да пребие жестоко малкото момиченце. Това разкриха пред "България Днес" хора от сливенското село Сотиря. Ужасяващите факти самите те научават от обсадилите селото

Пайнера иска Крисия

Чалгата е на път да погълне детето чудо Крисия! Талантливата разградчанка вероятно от есента ще се присъедини към фолккомпанията "Пайнер", научи "България Днес". По информация на наши източници Крисия и родителите й вече са се срещали с чалга гуруто Митко Пайнера. След първата им среща засега семейството на малката певица отказва да я пусне в

Джокович купонясва с Деси Добрева

Световната звезда Новак Джокович купонясва с българската певица Деси Добрева. Макар двамата да не се виждат лично, партито им се получава отлично. Джокера, както е популярен талантливият тенисист, си пусна забавно видео от малкото свободни моменти, с които разполага. В клипа се вижда и чува как Ноле искрено се радва на прочувствената песен

Бившата на Кобрата:
Не съм готова за нова връзка

Бившата на Кобрата: Не съм готова за нова връзка

Андреа не спира да се пъчи необвързана по плажовe Не съм готова за сериозна връзка! Това разкри певицата Андреа в социалните мрежи. Повод за повдигането на завесата от страна на певицата е въпрос, отправен от неин почитател, дали е готова отново за сериозна връзка. На него певицата отговаря твърдо "не".

Чужденци искат българското Барби

Наливам си силикон в гърдите, в топ 10 съм на най-проспериращите звезди в Европа, казва напомпаната Андреа Иванова "Ще налея силикон в гърдите. Много го искам. Чакам да завърша Софийския университет и ще го направя. Не знам колко точно кубика ще бъдат, но със сигурност няма да са малко". Това сподели пред "България Днес" родното Барби Андреа

Актуално

Адвокатът на Платини защитава Миню Стайков

Винсент Солари пристигна у нас   Алкохолният бос е в болницата към затвора, магистратите решават за свободата му Адвокатът на Мишел Платини пристигна у нас заради алкохолния бос Миню Стайков, научи "България Днес". Известният в Европа юрист Винсент Солари се включва в защитата на Стайков, обвинен за ръководене на организирана престъпна група за

Вицепрезидентът на "Алибаба" придоби баскетболен отбор за над 3 млрд. долара

Тайванският бизнесмен Джоузеф Цай е новият едноличен собственик на отбор от Националната баскетболна асоциация (НБА) "Бруклин нетс". Вицепрезидентът на електронният гигант "Алибаба" откупи основния дял от 51% от руския олигарх Михаил Прохоров, пише dnevnik.bg. Дотук Цай притежават 49% от "мрежите", които придоби преди година

Астрономи откриха нов вид космически катастрофи

Астрономи от центъра по астрофизика Харвард-Смитсониън потвърдиха съществуването на нов клас свръхнови, при които звездата е напълно унищожена, без да остава неутронна звезда или черна дупка, съобщи Физ.орг. Учени открили свръхновата SN 2016iet през ноември 2016 г. Те я изследвали с помощта на различни телескопи

Майката на Мартин Трифонов: Докато се укриваше в гората, идваше вкъщи за храна

Майката на заподозрения за убийство на 7-годишното момиче не вярва, че синът й е убиец. Пред bTV тя призна, че е помагала на сина си, докато се е укривал от полицията. Той беше задържан 24 часа след престъплението и остава в сливенската болница. Заподозреният за убийството на детето ще остане в областната болница в Сливен поне пет дни

Лъжат, че лекуват рак с белина

Псевдолечители борят рак с опасен препарат, който наподобява белина! За налудничавия метод алармира читател на "България Днес". Медикаментът се продава в мрежата и много хора вярват, че освен срещу рак помага и за малария, аутизъм, астма и гъбички, като пречиства организма от патогените. Става дума за хлорният диоксид ММС и дестилирана вода ЦДС с

Не пропускай

Бившата хули Педро

Бившата съпруга на футболиста на "Челси" Педро Родригес - Карол Мартин, използва всеки случай, за да го удари болезнено. Този път тя го направи публично. Дамата отговаряше на въпроси на свои фенове в инстаграм и логично повечето бяха свързани с бащата на трите й деца. Карол и Педро имат три момчета - Брайън, Кайл и Марк.

"Техническа грешка" връща дело за боен арсенал

Процес срещу оръжейна банда отива на поправителен заради объркана цифра! Спецпрокуратурата допусна "техническа грешка", която се оказа препъникамък за делото срещу 70-годишния Сашко Марков. Възрастният мъж остана единствен да се поти на скамейката пред Темида, след като двамата негови авери вече се признаха за виновни и се отърваха с условни

4 дни затвор за актьора Майкъл Медсън, шофирал пиян

Популярният холивудски актьор Майкъл Медсън беше осъден на 4 дни затвор за това, че предизвика пътен инцидент при шофиране в нетрезво състояние, съобщава Контактмюзик. Шестдесет и една годишният екранен герой беше арестуван през месец март, след като блъсна своя всъдеход в стълб в Малибу. При направения му алкохолен тест той се оказа положителен.

25 ст./км по БГ пътищата

Между 18 и 25 стотинки на километър ще плащат шофьорите на камиони по родните пътища. Това е заложено в новата тол система, която стартира вчера, но засега се правят тестове по нея. Макар вече да има камери и устройство по трасетата, се очаква събирането на такси да започне през март догодина, но дотогава шофьорите трябва да са информирани за

25 удара с чук в главата на лихвар

Двайсет и пет смъртоносни удара с чук нанасят двама убийци по главата на русенския бижутер Явор Николов, за да го оберат. Ликвидираният по особено жесток и мъчителен начин 34-годишен мъж имал валутно бюро, въртял търговия със злато, сребро и антиквариати, а по неофициална информация се занимавал и с лихварство.