Реклама
https://m.bgdnes.bg/bulgaria/article/8808327 www.bgdnes.bg

Адът "Тракия"

Лъч надежда за 39 км неравности 

ТИР-ове и автобуси погубват животи, мантинелите здрави, но не спират камиони 

Първата българска магистрала. Четири десетилетия строеж и национална гордост. Едни от най-кошмарните катастрофи с много жертви.
Това е автомагистрала "Тракия", която свързва София и Бургас и е гордостта на редица управници, че пътуването от столицата до морето може да не отнема един ден, както е било в миналото.
"Тракия" е била и обект на политически скандали - кой колко е построил, кой колко е асфалтирл. Но едно вижда обикновеният гражданин, на когото му се налага да пътува по нея - или някои участъци са в кошмарно състояние, или почти винаги има ремонти, или се стига до ужасяващи инциденти.
Последната тежка катастрофа е от неделя - ТИР помете 5 автомобила, след като шофьорът вероятно е заспал и навлезе в насрещното, а мантинелата на магистралата гордост не успя да го спре. Петима души загинаха, други са настанени в болница, сред които и дете на 3 годинки.
Не за пръв път шофьор на ТИР убива невинни хора по този начин. През 2018 г. украинският шофьор Станислав Пислав влезе с камиона си в насрещното на "Тракия" и погуби на място 33-годишната Северина и две години по-големия й мъж Ивайло. Жената беше бременна, а младото семейството пътувало за АГ преглед в София. Оказа се, че тираджията е употребил марихуана, както и че не е преценил условията на пътя. Преди няколко месеца Пислав получи 7 години затвор. По време на заседанието украинецът призна изцяло вината си и поиска съкратена процедура без разпит на свидетели и вещи лица.
Осем души си отидоха без време при катастрофа с автобус. През 2011 г. превозно средство се обърна на магистрала "Тракия", като преди това се удари в мантинелата, а накрая се запали. А преди три години друг автобус отново се обърна на магистралата, но за щастие без жертви, а само 10-ина ранени.
Кървав петък, 13-и, почерни България през 2018 година. Шестима загинаха, а 23-ма бяха ранени в адска катастрофа на магистрала "Тракия", след като автобус и лека кола се сблъскаха до прохода Траянови врата. От удара шофьорът на автобуса губи контрол и обръща голямото превозно средство в канавката. Първоначално обърканите и ранени хора така и не осъзнали, че сред тях има жертви. Разбрали, след като шестима от спътниците им така и не помръднали в паниката и не опитали да изпълзят от автобуса. В края на миналата година 30-годишната шофьорка на леката кола Цвета Таскова беше осъдена на 4 години затвор. Пред съда тя заяви, че съжалява и поиска нов шанс в живота.

Реклама


Същата година 2-годишно дете и три жени загинаха отново при тежка катастрофа на магистрала "Тракия". Трагедията се разиграва около 6,10 ч. в участъка на "Тракия" между Пловдив и Пазарджик в посока към Бургас. Лек автомобил "Фолксваген" се удря в товарен "Мерцедес". В резултат на сблъсъка на място загиват четирима, които са турски граждани и са гастарбайтери. Ударът е толкова силен, че след него едно от превозните средства се обръща и пада по таван, свидетелстват показания на очевидци на трагедията.


След автомелето тази неделя един от основните въпроси е защо мантинелата не е спряла навлизането на ТИР-а в насрещното платно.
Мантинелата е поставена 1996 - 1997 г. и макар и стара, притежавала възпираща сила, но не и за висока скорост и толкова тежък товар, обясни Илия Златев от Областното пътно управление в Стара Загора.
Заради неспособността на мантинела да понесе тежък удар се случи и други голяма трагедия у нас. През август 2018 г. 20 души загинаха, а 8 бяха ранени, след като автобус полетя в пропаст край Своге. При опит да вземе завой водачът се удря в два автомобила и пропада, без да бъде спрян от мантинелата. Делото по този инцидент още е доникъде, но мястото на трагедията вече е много по-сериозно обезопасено.
И отново към "Тракия".


Точно 39 километра между Чирпан и Стара Загора са най-големият кошмар за всички, които пътуват по аутобана. Пътят е в ужасно състояние и има ограничение от 90 км/ч. Въпреки това полицията не взима никакви сериозни мерки да санкционира неразумните шофьори.
Дълго време институциите обясняват, че няма пари за ремонт на неравностите, които на някои места са опасни за живота. Едва тези дни се появи лъч надежда. "Пътна инфраструктура" има готовност след средата на септември да стартира ремонтни дейности в определени участъци от проблемното трасе, обяви председателят на агенцията Георги Терзийски. По предварителни оценки ще са нужни около 60 млн. лв. А дотогава щофьорите са оставени на произвола на съдбата.
"България Днес" отправя призив за разумно шофиране в активния летен сезон!

Реклама
Реклама
Реклама
Реклама