Реклама
https://m.bgdnes.bg/bulgaria/article/9161077 www.bgdnes.bg

Геймингът все по-мощно навлиза в мейнстрийма advertorial icon

Корпоративните битки между водещите фирми в игровия хардуер са пословични. На арената за процесорни чипове напоследък AMD постига сериозна преднина със своята линия процесори Ryzen, които освен със своите технически характеристики се открояват и с достъпните си цени.

Когато говорим за външни графични карти обаче картинката за AMD не е толкова оптимистична, тъй като Nvidia продължава да държи сериозни позиции на пазара. Според финансовия сайт The Motley Fool, двете компании са завършили третата четвърт от пазарната година с 22%:78% пазарен дял в полза на Nvidia.

Благодарение на ожесточената конкуренция на пазара за основни компютърни компоненти като процесори и графични карти, напредъкът в тази сфера е буреносен, което е добре дошло за развитието на гейминга.

Нови изживявания

Подобни хардуерни разработки съществуват вече десетилетия и макар да са естествено важни за технологичното развитие на електронните спортове и компютърните игри, начинът, по който те се играят не се бе променил особено допреди няколко години. Тогава на хардуерния пазар започнаха да излизат нови технологии за изживявания, които “потапят” играчът в играта.

Такава технология например е виртуалната реалност (VR), която намери редица приложения включително и в гейминга. Тук основната цел на VR e да създаде илюзията, че играчът физически се намира в центъра на игровите събития. В контекста на електронните спортове например VR се оказа печеливш ход при играта на покер във виртуална среда, предлагайки на играчите изживяване, което максимално се доближава до играта в зала.

Подобни предимства виртуалната реалност предлага разбира се и за други електронни спортове. VR комплект с шлем и контролери е наличен и за популярната конзола PlayStation. Oculus пък продължават развитието си, предлагайки нови продукти и функционалности за търсещите повече реализъм при гейминга.

Игри за всеки

Развитието на електронните игри и тяхната стремглаво растяща популярност не се ограничава с увеличаващите се хардуерни способности на игровите устройства. Всъщност, няколко компании имат план да премахнат нуждата от мощни, скъпоструващи игрови конфигурации чрез развитието на облачен гейминг.

Идеята е да се предоставят игри, така както компании като Netflix и Hulu предоставят филми, т.е. чрез директно предаване. Така се елиминира нуждата играчът да разполага с мощна игрова конфигурация, тъй като при облачния гейминг игрите се “подкарват” на сървъри “в облака”.

Последните големи имена, които навлязоха в тази сфера са Google и Amazon. Макар да не са първите предлагащи подобни услуги, те разполагат с две солидни предимства пред конкуренцията. Едното от тях е наличието на милионна, дори милиардна потребителска база, като се имат предвид всичките услуги и продукти които тези две компании предлагат. Другото солидно предимство е в технологичната част. И Google и Amazon са сред водещите технологични капацитети в световен мащаб и освен със солидна технологична база разполагат и с мощен човешки капитал.

Евентуален успех в тази сфера ще постави пред изпитание производителите на гейминг хардуер. От друга страна пък, очакванията са, че правейки гейминга по-достъпен, това ще спомогне значително за неговото популяризиране.

Професията “геймър”

Освен продължаващото развитие на технологиите при електронните игри, за развитието на тази индустрия свидетелства и формирането на гейминга като бизнес начинание. Допреди едва няколко десетилетия компютърните турнири се провеждаха основно в компютърни клубове или в аматьорски домашни условия. Рядко наградата за победителя бе нещо повече от удовлетворението от триумфа.

Впоследствие започнаха да се появяват локални, а понякога и регионални турнири, които изведоха гейминга до полу-професионално ниво. В днешни дни, професионалното играене на електронни игри вече е професия с традиции, макар и в своя зародиш.

От години по цял свят се провеждат турнири и шампионати за различни по жанр игри. Наградните фондове са сериозни, а участващите играчи и отбори се подготвят така, както се подготвят професионалистите във физическите спортове. Става дума за цели екипи от треньори и съветници, които се грижат за кондицията, подготовката и бизнес начинанията на професионалните геймъри.

Благодарение на социалните мрежи и стрийминг платформите пък, тези процеси станаха достъпни за милионите фенове на игрите, особено тези, които също мечтаят да станат професионалисти. Това е още един фактор, който допринесе за това компютърните игри да се превърнат от нишово развлечение за вкъщи, до професия с милиони почитатели и индустрия за милиарди. Какво ли ново ни чака в света на електронните игри?

Реклама
Реклама
Реклама