Реклама
https://m.bgdnes.bg/bulgaria/article/9874997 www.bgdnes.bg

Търсят втора ракета на падналия МиГ-29

Експерти умуват как да извадят останките, без да се стигне до взрив - надз.

ДНК показва дали намереният биологичен материал е на майор Валентин Терзиев 

Втора ракета освен изстреляната по мишената е имало на падналия в Черно море изтребител МиГ-29. Информацията беше официално потвърдена от началника на отбраната адмирал Емил Ефтимов.
Управляваният от майор Валентин Терзиев самолет изчезна от радарите в нощта на вторник срещу сряда. При започналото издирване първоначално бяха открити спасителна жилетка и маслени петна. Вчера спасителните екипи попаднаха на останки от изтребителя и биологичен материал. Той е изпратен за ДНК анализ в лаборатория, който трябва да покаже дали е на Терзиев, който е началник на щаб на ескадрила в авиобаза Граф Игнатиево и е първи клас пилот.
"За съжаление трябва да потвърдя, че сред намерените останки е открит биологичен материал, който е предоставен за ДНК експертиза. Действията се насочват към намиране на черната кутия на самолета. Това е ключов момент, за да могат да се анализират причините и да може да продължи плановата летателна дейност на изтребителната авиация на Българската армия", съобщи неприятните новини Ефтимов. Намирането на записващото бордово устройство е изключително важно, защото може да даде информация какво точно се е случило при злополучния полет.
За наличието на втора ракета на изчезналия МиГ-29 се заговори вчера, а след това властите потвърдиха, че освен изстреляната по мишената по време на учението е имало и неизползвана ракета въздух-въздух. Специален екип от експерти ще решава как тя да бъде извадена, ако останките от самолета бъдат открити, за да не се стигне до взрив и сериозен инцидент. Потърсено е мнението и на експертите от Института по океанология към БАН, както и на частни фирми, които имат уреди за сканиране на морското дъно.


Последните данни на радара сочат, че самолетът се е движил със скорост от близо 950 км/ч и е бил на височина от 1500 метра.
"Разследвайки общата ситуация на учението, неговото провеждане, пускане на светлинната цел от друг самолет, забелязваме увеличена вертикална скорост, това е вид отклонение. Това е изненадало пилота, той е бил принуден да направи рязка маневра, за да се прицели отново. Пилотът трябва да достигне безопасна височина от 200-300 метра. Ако пропадне по-надолу, това е изтребител с голяма скорост, той няма да може да укроти самолета, няма да може да го спре и просто ще се забие във водната повърхност. За мен това е основната версия и отива на окончателна", разви нова версия авиоекспертът Ангел Борисов.

Реклама
Реклама
Реклама
Реклама
Реклама