Реклама
https://m.bgdnes.bg/sol_i_piper/article/5129834 www.bgdnes.bg

Най-обидните реклами на XX век събрани в книга от Чарлз Сачи

Най-расистките, сексистки, груби и оскърбителни реклами на XX век в снимки - това съдържа току-що отпечатаната във Великобритания книга Beyond Belief (“Не е за вярване”). Тя е написана от Чарлз Сачи - един от най-известните мъже в световната реклама, създал заедно с брат си Морис легендарната агенция “Сачи енд Сачи”.

В книгата Чарлз Сачи е подбрал шокиращи от днешна гледна точка реклами, създадени много преди индустрията да промени своето отношение към жените, расите, тютюна, наркотиците и много други противоречиви теми. Всички те днес са обект на политически коректна реч.

Реклама

“В средата на миналия век маркетолозите имаха малко скрупули относно създаването на брутално обидни реклами. Това не извинява озадачаващо лошото отношение в толкова много реклами, които шокират до степен на безсърдечие.

Те показват ясно как е изглеждал отвътре светът на поколението на Mad Men* и на потребителите, за които са предназначени рекламните послания.

Въпреки че много от избраните реклами са обезпокоителни, те представят важен портрет на обществото от 40-те и 50-те години на миналия век - и с благодарност доказват, че нашият днешен свят е преодолял толкова много стъпки напред”, пише Чарлз Сачи. 

* Изразът Mad Men е игра на думи, която буквално означава “луди мъже”. Всъщност е американски сленг, появил се през 50-те години на миналия век. Така наричали сами себе си рекламистите, които по онова време работят в рекламни агенции на нюйоркското Медисън авеню (Madison Avenue).

Реклама
Реклама
Реклама
Реклама