Реклама
https://m.bgdnes.bg/shou/article/5223993 www.bgdnes.bg

Розов кварц и серенити в модата и дома

За първи път Pantone Color  Institute избра два цвята

Розов кварц (нежнорозово) и серенити (бледо синьо) са цветовете за 2016 г. В края на миналата година за първи път Pantone Color Institute посочи два тона, които ще властват 12 месеца във всички сфери на модната индустрия.
Изминалата 2015 г. бе под влиянието на марсала. В този цвят пуснаха дори автомобили. Розовият кварц и серенити
едва ли ще се
настанят трайно точно
в тази индустрия,
защото кола в нежнорозово и бледосиньо отива на Барби. Може да се приеме и като краткотрайно ексцентрично решение, но все пак автомобилът не е чифт обувки, който да захвърлим след няколко месеца. Но пък се радват на популярност в модата, интериорния дизайн, макиажа, дори при домакинските уреди. Новите бебешки нюанси нахлуха с пълна сила още в края на миналата година и вече имат много почитатели.
Вече 17 години Pantone диктува основната гама, с която се съобразяват всички при пускането на хитовите серии грим, дрехи, аксесоари, интериор. Когато през 1999 г. институтът за първи път дава своето предложение кой ще е хитовият тон през милениума, се оказва, че уцелват в десетката. Тогава лансират небесносиньото. Идеята 12 месеца да минават под знака на някакъв нюанс е възприета с огромен интерес и има наистина сериозен успех.

Как се избира кой цвят ще е

хит през следващата година?
Според специалистите в института решението им не се базира на случайно хрумване.
В продължение на няколко месеца се прави допитване сред дизайнери и производители на кои тонове залагат в новите си колекции и различни стоки. Дори важни световни събития могат да повлияят върху финалния избор. В крайна сметка последната дума има Pantone. След дълги обсъждания листът с окончателното решение се прибира в плик и никой от участниците в проучванията няма право да издава тайната. Месец преди да настъпи новата година,
институтът излиза
с официално
съобщение,
което се превръща в събитие за световната преса и модната индустрия.
Наричат избирането на цвят на годината “самоизпълняващо се пророчество”. Веднага след неговото обявяване в стотици сфери настъпват промени. Тези, които не са успели да отгатнат предварително бъдещата тенденция, бързат да поправят грешката си. А оттам следва и лавинообразният интерес. Търговците веднага влизат в крак с новия хит, клиентите, разбира се, мигновено правят първите си покупки, за да не изостават от актуалната линия.
За новия избор изпълнителният директор на компанията Лойтрис Айзман казва: “Съчетани заедно, двата цвята символизират баланса между топлото розово и хладното синьо. Така създават усещане за хармония и ред”. От института обясняват, че розовото е нежен тон, внушаващ състрадание. А синьото винаги се свързва с небето и носи чувство на спокойствие дори в бурни времена.
Тази комбинация представя и равенството между половете, тъй като отдавна вече използваме цветовете и като начин да изразим мнението или настроението си. “Това поколение, което не иска да бъде вкарвано в роли и да бъде съдено, както и свободният обмен на дигитална информация отвориха очите ни към различни подходи за използване на цветовете, разясняват от Pantone.
Тези бонбонени цветове със сигурност ще допаднат на дамите, защото създават нежно излъчване. И независимо че
по-трудно ще
бъдат приети от
представителите
на силния пол,
влизат и в техния гардероб. Съчетаването им не е проблем освен помежду си, те могат да се комбинират с лилаво, жълто, зелено, кафяво.
Категорично пролетта и лятото ще минат изцяло под знака на розовия кварц и серенити. И сега ги има в модните колекции, но някак си повече отиват на топлите дни. Ефирни рокли, поли, туники, потници и тишърти - всичко за предстоящите сезони е оцветено в тези тонове.
През студените дни дамите могат да облекат палто в синьо или бизнес рокля в розово. Кашмирените пуловери също са съобразени с тенденцията и се носят с дънки или дълги тюлени поли.
Хитовите аксесоари приличат на детски бижута, така че дамите могат да носят еднакви украшения с малките си дъщери. Чантите и обувките са съвсем семпли като модели, тъй като акцентът пада върху цвета.
Нежни светлосини сенки придават по-младежки вид на лицето. Към тях гримьорите добавят розово червило, което може да е матово или с дискретен блясък. Няма начин маникюрът да изостане по-назад. Върху всеки нокът може да се направи комбинация от двата цвята или да се лакират три от плочките в розово и две в синьо например.
Ако сте решили да обзаведете дома си според съветите на Pantone, изборът е огромен и можете да направите стаите си като за Барби. Чаршафи, тапети, красиви килими, завеси и всякакви дребни декорации създават усещането за света на куклите. Дори кухнята може да се превърне в бонбонен оазис. Въпросът е какво ще правите догодина, когато се появи новият моден цвят, особено ако е нещо коренно различно - като петролено зелено или яркочервено, например.
Още тенденции четете в новия брой на списание TREND

Реклама
Реклама
Реклама
Реклама
Реклама